Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Vanaf dag één worden instromende studenten in het hoger onderwijs geconfronteerd met de academische woordenschat, die bestaat uit vaktermen en subtechnische woordenschat. Ongeveer één woord op twintig in cursusteksten behoort tot die subtechnische woordenschat, waarover veel studenten struikelen. Struikelwoorden biedt een beschrijving van de 1600 meest frequente struikelwoorden en bevat online toepassingen. Het vormt een ideale bron voor de verheldering van het academische taalregister. Bovendien stimuleert dit boek niet alleen het taalvermogen van studenten, maar ook de zelfstandigheid tijdens hun studietraject.https://www.standaardboekhandel.be/p/struikelwoorden-9789401499323
Higher education --- Linguistics --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- woordenschat
Choose an application
Dit boek beschrijft de kennis die je als leerkracht nodig hebt om effectief spellingonderwijs aan je leerlingen te geven. In dit naslagwerkworden alle belangrijke aspecten over spellingonderwijs per thema besproken; je kunt de specifieke informatie die jij op enig moment nodig hebt snel opzoeken. Het boek bevat de actuele kennis over spellingonderwijs, wetenschappelijk onderbouwd en vertaald naar de praktijk. Zo worden effectieve instructieprincipes waarop het Expliciete Directe Instructie (EDI-)model is gebaseerd toegepast op de spellinglessen. Naast de principes van spelling, de ontwikkeling van het spellen en de bijbehorende didactiek, is specifieke kennis van de klankzuivere en niet-klankzuivere periode uitgewerkt. Andere onderwerpen die aan bod komen zijn letter-klankgebaren, spellingcategorieën (inclusief het effectief aanleren van alle spellingregels en denkwijzen), werkwoordspelling, voorbereidend spellingonderwijs in de groepen 1 en 2 en toetsing. Daarnaast geeft het boek veel voorbeelden, die inzichtelijk maken hoe de theorie er in de praktijk uitziet. Dit boek is vooral bedoeld voor studenten aan pabo’s en andere lerarenopleidingen en beginnende en ervaren leerkrachten die vol zelfvertrouwen effectief spellingonderwijs willen verzorgen. Het boek is ook geschikt voor directeuren van basisscholen, (ortho)pedagogen, remedial teachers, docenten aan lerarenopleidingen en ouders die geïnteresseerd zijn in het effectief aanleren van spelling aan hun kinderen.(bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Primary education --- leesprocessen --- spelling --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- leesmethoden
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|